Jeg er:
Angiv venligst dit køn.
Angiv venligst en gyldig e-mail adresse.
Indtast en gyldig adgangskode.
Affinitas GmbH køber sig uafhængig af eHarmony
13 mio
Samlet antal medlemmer

Mere end 13 millioner medlemmer på verdensplan

Lige kønsfordeling

Vores medlemsbase består af 52% kvinder og 48% mænd

Profilkontrol

Manuel profilkontrol sikrer et seriøst og sikkert datingmiljø

Affinitas-ledelse køber aktier tilbage fra eHarmony

Berlin, Tyskland, 22. maj 2013 – Affinitas GmbH, firmaet bag online matchmaking tjenester i 20 lande ( www.partnermedniveau.dk, www.edarling.de) og netdatingsiden SHOPAMAN (www.shopaman.de) offentliggjorde i sidste uge, at ledelsen og de oprindelige aktionærer har tilbagekøbt alle Affinitas-aktier som eHarmony ejede. Udover denne ændring i ejerskabet, har virksomheden lavet justeringer i ledelsen.

eHarmony Inc., en global pioner indenfor online matchmaking, havde oprindeligt erhvervet en 30 % andel i Affinitas i december 2009, som en del af en kapitalforøgelse. Nu har de eksisterende aktionærer imidlertid købt disse aktier tilbage, i en aftale hvor alle de institutionelle aktionærer, ledelsen og størstedelen af firmaets business angels deltog.

Stifter og Adm. Direktør Lukas Brosseder forklarer, ”eHarmony har været en god partner og et sandt forbillede for os. Sammen med eHarmoney’s investering fulgte et fælles mål om at gøre Affinitas til et medlem af eHarmony-familien en skønne dag. Alligevel er der over de seneste tolv måneder sket en forandring i denne vision, og derfor har vi besluttet, at den bedste løsning er at drive Affinitas uafhængigt igen.”

Parallelt med denne nye aftale, har Affinitas offentliggjort en ny sammensætning i ledelsen. Christian Vollman, som tilsluttede sig grundlæggerne af firmaet som en investor og Adm. Direktør i 2009, forlader nu sin position i topledelsen for i stedet at blive en del af bestyrelsen, bestående af tre medlemmer, for det Berlin-baserede firma. ”De sidste fire år har været rigtig spændende, og jeg er meget stolt af det vi har udrettet sammen. Jeg vil forblive nært forbundet med firmaet – og derfor har jeg øget min andel af aktier i Affinitas som en del af denne transaktion.”

I forbindelse med Christian Vollmanns afgang, vil Michael Schrezenmaier, finansiel direktør (CFO) siden september 2012, indtræde i virksomhedens ledelse, som derudover består af de to oprindelige stiftere, Lukas Brosseder og David Khalil. Desuden vil Andreas Bild, teknisk direktør (CTO), også blive en autoriseret repræsentant for firmaet.

Har du spørgsmål? Send os en e-mail på [email protected]

Om forfatteren: PartnerMedNiveaus redaktion

PartnerMedNiveaus redaktion består af en gruppe engagerede skribenter, der rådgiver vores brugere om kærlighed, parforhold og singleliv.

Läs mer artiklar skrivna av PartnerMedNiveaus redaktion