Pressemeddelelse

18. November 2016

 

 

Kæledyr – sådan påvirker de dit kærlighedsliv

Den seneste undersøgelse foretaget af dating siden PARTNERMEDNIVEAU, afslører holdningen til kæledyr og dating blandt 237 danske singler i alderen 40-60 år. Det viser sig blandt andet, at hundetricket virker lige så godt online, som i parken, og at kæledyr både kan hjælpe på og forhindre kærligheden...

Kæledyr påvirker dit kærlighedsliv

Kan kæledyr virkelig påvirke et romantisk forhold og dets fremtidsudsigter? Ifølge 69% af deltagerne, er svaret: ja. 31% af singlerne synes dog at et kæledyr aldrig burde påvirke ens kærlighedsliv. 54% af dem med kæledyr, synes kæledyr kan have en positiv indvirkning på et forhold, fordi de "skaber nærhed og er kærlige."

Kæledyr eller kærlighed? Sådan vælger de danske singler

46% af de danske singler mener ikke, det er overraskende, at kæledyr kan gøre enden på et forhold. Faktisk havde 4% oplevet netop dette. Oftest skyldes et brud, at en ny partner ikke kan lide kæledyret (53%), hvor den næststørste grund til et brud, er fordi kæledyret får mere opmærksomhed end det egentlige forhold (26%).

Kæledyr kan give dit kærlighedsliv et boost!

55% af dem med kæledyr, inkluderer det i deres datingprofiler, fordi de mener at det kan "give dem en fordel" og at "dyret er en stor del af deres liv." 36% mener online dating kan påvirkes positivt med et nuttet kæledyr. Hele 72% af deltagerne synes ikke om, at en date har sit kæledyr med til et første møde, og mener man skal lade dyret blive hjemme.

Hundetricket – et klassisk scoretrick

Kun 23% af deltagerne synes nogen bliver mere attraktiv ved at have kæledyr. Undersøgelsen viser også at det er mere attraktivt at have hund (75%) end en kat (25%). 61% af dem med kæledyr, mener desuden at der kan være endnu en fordel ved at have dyr, da de kan være med til at skabe flere uventede møder og udvekslinger, og dermed gøre det nemmere at skabe nye forhold.

 

Kilde:  237 registreret medlemmer hos PARTNERMEDNIVEAU mellem 40-60 (filtreret ud af 420 svar) 65% kvinder.