Data Beskyttelse


Data beskyttelses erklæring for PartnerMedNiveaus App

pr. August 2015

At finde en passende partner kræver indsamling, forarbejdning, og brug af personlig data. Da vi er meget seriøse angående vores firmas matchmaking service, er forsvarlig brug og beskyttelse af din data en prioritet for os.

På nuværende tidspunkt, vil vi gerne forklare hvilken personlig data vi bearbejder, til hvilket formål og i hvilken form, hvis du benytter af vores PartnerMedNiveau App på din mobile enhed.

Indholdsfortegnelse

1. Beskyttelse af din personlige data
Data beskyttelse
2. Indsamlig, forarbejdning og brug af din data
2.1 Data indsamling når du downloader og installerer appen
2.2 Data indsamling ved brug af appen uden registering
2.3 Data indsamling ved registering og brug af appen.

3. Data indsamling og forarbejdning ved brug af specifikke funktioner
3.1 Beskeder
3.2 Profil besøgere
3.3 Partner forslag
3.4 "Synes godt om" funktionen
3.5 Push Notifikationer

4. Anmodninger om godkendelse
4.1 Android Operativ System (forskellige fabrikanter, f. eks. Samsung, HTC, Sony, LG)
4.1.1 Læse telefon status og identitet
4.1.2 Adgang til billeder og videoer
4.1.3 Ændring, sletning eller læsning af indhold på dit USB hukommelses apparat
4.1.4 Søgen efter kontoer på enheden
4.1.5 Fuld netværksadgang og adgang til internet data
4.1.6 Oversigt af netværks forbindelser
4.1.7 Adgang til aktive applikationer
4.1.8 Andre autoriseringer
4.2 iOS operativ system (f. eks., Apple iPhone og iPad)
4.2.1 Notifikationer / Push Notifikationer
4.2.2 Adgang til kameraet
4.2.3 Adgang til gemte billeder

5. Konfigurering af Push notifikationer
5.1 Android operativ system (forskellige fabrikanter, f. eks. Samsung, HTC, Sony, LG)
5.2 iOS Operativ system (f. eks., Apple iPhone og iPad)

6. Deling af personlig data

7. Gennemgang af personlig data

8. Informationsrettigheder

9. Data beskyttelse

10. Tilbagekaldelsesret

 

1.    Beskyttelse af din personlige data

PartnerMedNiveau er en hæderlig internet portal der hjælper vores medlemmer med at finde den rigtige partner

PartnermedNiveaus dating app drives af  Affinitas GmbH, Kohlfurter Straße 41/43, 10999 Berlin. Affinitas GmbH er den ansvarlige enhed i henhold til den tyske føderale data beskyttelses akt.

Beskyttelsen af din personlige data er meget vigtig for os. Vi følger de mest strikte bestemmelser af tysk og europæisk data beskyttelses lovgivning. Hensigten med den Føderale data beskyttelses akt (BDSG) og Telemedia akten (TMG) er beskyttelsen af det som kaldes personlig data. Dette inkluderer data der kan knyttes til en person (f. eks. et navn eller en email adresse). Information der ikke kan knyttes til en specifik eller konstanterbar person eller der kun kan knyttes til en person ved brug af uforholdsmæssigt brug af tid, omkostninger og arbejde, er kategoriseret som anonym data.
 

For at kunne tilbyde vores kunder denne service, indsamler, forarbejder og bruger (benytter) PartnerMedNiveau personlig data. I henhold til lovmæssige bestemmelser, vi kan evaluere profiler under pseudonymer i hensigt til reklame, markeds undersøgelse og forbedring af vores tjeneste. Men vi kan kun gøre dette hvis du ikke har benyttet dig af din lovlige ret til indvende mod brug af din data på denne måde.

Hvis du har spørgsmål eller bekymringer angående din data beskyttelse, står vores kundeservice altid til rådighed og kan træffes via: Support@partnermedniveau.dk

Affinitas GmbH
- PartnerMedNiveau kunde service -
Kohlfurter Straße 41/43
10999 Berlin
Email: support@partnermedniveau.dk

Tilbage til toppen

2.    Indsamling, bearbejdning og brug af data

PartnerMedNiveau er et hæderligt online partner-formidlings service der benytter en videnskabelig baseret matching procedure til at sammensætte mennesker der søger et længerevarende forhold. For at kunne tilbyde denne service, benytter vi os af en del af din personlige data. I mange tilfælde er denne data kun benyttet via et pseudonym eller gjort anonym. Herunder kan du finde flere relevante informationer.

 

Tilbage til toppen

2.1.    Data indsamling når du downloader og installerer appen

For at kunne downloade og installere vores app fra app store (f. eks., Google Play, Apple Appstore), skal du først registere dig ved udbyderen af den respektive app store med en bruger konto og færdiggøre en tilsvarende bruger kontrakt. Vi har ingen indflydelse på dette og er ikke del af denne bruger kontrakt. Når du downloader og installerer appen, bliver den nødvendige information sendt til den respektive app store, mere præcist, dit brugernavn, din email adresse, kundenummeret til din konto, tidspunktet du valgte at downloade, betalingsinformationer og den individuelle enheds kode. Vi har ingen indflydelse på denne data indsamling og kan ikke holdes ansvarlig for dette. Vi bearbejder kun den leverede data og kun i den grad der er nødvendig for at downloade og installere appen på din mobile enhed (f. eks., en smart phone eller tablet). Ydermere gemmes denne data ikke efterfølgende.

 

Tilbage til toppen

2.2.    Data indsamling ved brug af appen uden registering

Når appen er i brug indsamler vi følgende tekniske data for at muliggøre dens funktioner; det er indsamlet automatisk af din mobile enhed og videresendt til os:

  • Enheds information
  • Enheds kode (unikt Affinitas ID)
  • Information om operativ systemet
  • Affinitas Unik enheds indentificerer (UDID)
  • Apple iOS Identificerer for annoncører (IDFA)

Denne data bruges af os til fejlfinding og evalueres anonymt til statistiske formål, for at kunne optimere vores ydelser.

 

Tilbage til toppen

2.3.    Data indsamling ved registering og brug af appen

Hvis man ønsker at bruge ydelsen der er beskrevet detaljeret i PartnerMedNiveaus almindelige forretningsbetingelser, skal vi bruge noget personlig information fra dig, indsamlet i sammenhæng med din registering. Registering igennem er appen er muligt på nuværende tidspunkt -  når du vælger "Bliv medlem". For yderligere information om data indsamling på hjemmesiden, bedes du læse hjemmesidens databeskyttelses afsnit.

Efter registering, kan man når du logger ind i appen kan man sende beskeder til andre PartnerMedNiveau brugere, se partnerforslag eller tilføje billeder. Nogle af disse funktioner er reseverede til premium medlemmer. Når man benytter dig af appen med registering, insamler vi den data man forsyner os med (f. eks., ved at udfylde tilsvarende felter eller ved at aktivere et afkrydsningsfelt). Dette inkluder, f. eks., data så som:

  • Bruger ID på PartnerMedNiveaus platform
  • Besked indhold
  • Interaktion med andre deltagere (f. eks., synes godt om eller smil)
  • Tilføjede billeder

Tilbage til toppen

3.    Data indsamling og bearbejdning ved brug af specifikke funktioner

3.1.    Beskeder

Medlemmer kan skrive beskeder til hinanden, Men PartnerMedNiveau deler IKKE personlige kontakt informationer med andre medlemmer. Beskeder er kun leveret igennem ens PartnerMedNiveau indbakke. Man kan "blokere" uønskede personer, så de ikke længere kan kontakte en.

Tilbage til toppen

3.2.    Profil besøgere

Andre medlemmer kan se når man har besøgt deres profil. Af samme grund, kan man også se hvilke medlemmer der har besøgt ens profil. Denne funktion er kun tilgængelig for premium medlemmer. Premiummedlemmer kan også se hvilke fotos man har tilføjet til PartnerMedNiveau.

Tilbage til toppen

3.3.    Partner forslag

Ens profil, inklusivt profil detaljer og tilføjede billeder, vil blive foreslået til andre medlemmer som del af vores matching proces. man vil ligeledes modtage partner forslag. Inde i indstillingeren under din bruger konto på hjemmesiden kan man beslutte om man ønsker at fortsætte med at blive foreslået til andre medlemmer via matching processen. man kan finde yderligere informationer om dette under databeskyttelse afsnittet på vores hjemmeside.

Tilbage til toppen

3.4.     "Synes godt om" funktionen

Inde under andre medlemmers profiler finder man en "synes godt om" knap, der kan trykkes. Ved at bruge "synes godt om" funktionen kan man gøre det tydeligt at man synes om en tekst eller et billede i et andet medlems profil. Ved brug af denne funktion bliver det andet medlem informeret om dette.

Tilbage til toppen

3.5.    Push Notifikationer

Appen informerer en i specifikke tilfælde eller ved specifikke emner, så som beskeder eller smil fra andre brugere, også selvom man ikke aktivt benytter appen.

For at kunne levere push-notifkationer, benytter vi Apple's push notifikation tjeneste (iOS) eller Google CD2M tjeneste (Android). Disse tjenester er del af standard funktionerne af det mobile operativ system hos Apple (iOS) og Google (Android) og kan konfigureres i enhedens system indstillinger. For at push notifikationerne kan virke på den mobile enhed bliver vi nød til at indsamle the unikke enheds markør ID (iOS) eller registerings ID (Android) som bliver automatisk genereret ved app brug på den mobile enhed af Apple eller Google. Dette ID benyttes til at identificere den korrekte modtager - analogisk med en email adresse eller et telefon nummer. Vi modtager dette ID hvis man giver appen tilladelse til at vise push notifikationer. For at kunne vise push notifikationer på den mobile enhed sender vi indholdet af beskeden sammen med dennes ID i enkrypteret form til Apple eller Google. De benytter så dette ID til at videresende beskeden enkrypteret til den mobile enhed.

Hvis man ikke ønsker denne funktion fra appen, kan man deaktivere den i enhedens indstillinger. For yderligere informationer om Push notifikationer og indstillingsmuligheder, se afsnit 5.

Tilbage til toppen

4.    Anmodede autoriseringer

Til nogen funktioner bliver appen nød til at have tilgængelighed til specifkke tjenester og data på den mobile enhed. Afhængigt af hvilket mobilt operativ system man benytter, kræver dette eksplicit tilladelse for adgang.

Nedenunder, Inddelt i de mobile operativ systemer vi tilbyder appen i, forklarer vi hvilke tilladelser der kræves af de forskellige funktioner

Tilbage til toppen

4.1.    Android operativ system (forskellige fabrikanter, f.eks. Samsung, HTC, Sony, LG)

 

4.1.1.    Kontrollering af telefon status og identitet

Under installation, anmodes der om tilladelsen "Læs telefon tilstand og identitet". Med denne bemyndigelse, tillader man appen at bedømme om man er igang med at tale i telefon eller ved at modtage et opkald, for at afbryde appens handling. Gennem denne funktion kan vi genkende enhedens model og hvilken version af operativ systemet man benytter for at kunne korrekt vise vores indhold.

Tilbage til toppen

4.1.2.   Indspilning af billeder og videoer

Under installationen, anmodes der om tilladelsen " Indspilning af billeder og videoer". Med denne bemyndigelse, tillader man appen adgang til ens kamera så man kan benytte knappen "Tilføj billede" (og derefter vælge "tag billede") for at kunne tage et billede og gøre dette tilgængeligt for andre brugere.

Tilbage til toppen

4.1.3.    Ændring, sletning eller læsning af indhold på ens USB hukommelses enhed.

Under installationen, anmodes der om tilladelserne "Ændre eller slette indholdet af dit USB hukommelse" og "Indhold af din USB hukommelse". Med disse bemyndigelser, tillader man appen adgang til USB hukommelses enheden på den mobile enhed. Dette bemyndiger app indstillinger (f.eks., hvis du ønsker at modtage push notifikationer) at blive opbevaret i ens USB hukommelses enhed.

Tilbage til toppen

4.1.4.   Lokalisere konto i enheden

Under installationen, anmodes der om tilladelsen "Lokaliser kontoer i din enhed". Med denne bemyndigelse, tillader man appen at hente en liste af kendte kontoer på ens telefon. Dette bemyndiger appen at forbinde med forskellige funktioner. Dette giver ikke appen adgang til ens adgangskoder.

Tilbage til toppen

4.1.5.    Komplet netværksadgang og hentning af internet data

Under installationen, anmodes der om tilladelserne "Hent internet date" og "Komplet netværksadgang". Med disse bemyndigelser, tillader man appen at automatisk at hente indhold fra internettet der skal benyttes til at blive vist i appen eller der er nødvendigt for at kunne få adgang til individuelle ydelser (f. eks., For at kunne vise partnerforslag eller kunne vise "Min profil"). Der er ingen teknisk begrænsning på individuelle sider.

Tilbage til toppen

4.1.6.    Visning af netværksforbindelser

Under installationen, anmodes der om tilladelsen "Visning af netværksforbindelser". Med denne bemyndigelse, tillader man appen for at kunne bedømme om der er internet forbindelse via et WLAN netværk eller mobil dataforbindelse (GPRS, 3G; LTE). Dette kan bedømme om dele inde i appen kan benyttes som man ønsker.

Tilbage til toppen

4.1.7.    Adgang til aktive applikationer

Under installationen, anmodes der om tilladelsen "Adgang til aktive applikationer". Med denne bemyndigelse, tillader man appen adgang til informationer om aktive eller for nyligt aktive applikationer. Denne funktion benyttes for at kunne sende vores push notifikationer.

Tilbage til toppen

4.1.8.    Andre bemyndigelser

Endelig, anmodes der om tilladelserne "deaktiver dvale", "Kontrol af vibration" og "Send long broadcast . Dette involverer tekniske funktioner der er nødvendige for appens funktion. Disse processer henter ikke eller bearbejder ens personlige data.

Tilbage til toppen

4.2.    iOS operativ system (f. eks., Apple iPhone og iPad)

4.2.1.    Notifikationer / Push Notifikationer

Hvis man svarer "Ja" til spørgsmålet om PartnerMedNiveau må sende en push notifikationer, giver man appen tilladelse til at sende en push notifikationer for at informere en om specifkke hændelser og emner. Denne funktion er aktiv selvom man ikke har appen kørende. Disse notifikationer kan tage form af toner, meddelser (f. eks. skærm bannere) og/eller symboler (et billede eller et tal på app ikonet).
For yderligere information angående push notifikationer og ens konfigueringsmuligheder, se afsnit 5.

Tilbage til toppen

4.2.2.    Adgang til kameraet

Hvis man svarer "Ja" til spørgsmålet om PartnerMedNiveau må have adgang til ens kamera, giver man appen tilladelse tilgængelighed til ens kamera for at tage fotos med funktionen "Tilføj billede" (og derefter vælger "Tag foto) for at kunne dele dette med andre brugere.

Tilbage til toppen

4.2.3.    Adgang til gemte billeder

Hvis man svarer "Ja" til spørgsmålet om PartnerMedNiveau må have adgang til ens foto galleri, giver man appen tilladelse til dine gemte billeder. Man kan vælge billeder med funktionen "Tilføj billede" (og derefter vælger man "Brug galleri billede") for at kunne dele dette med andre brugere.

 

Tilbage til toppen

5.    Konfigurer push notifikationer

Med push notifikationer (der i iOS kaldes "beskeder") Kan man blive informeret om specifikke hændelser eller emner (f. eks., beskeder fra andre brugere) også selvom appen ikke er aktiv. For at kunne benytte denne funktion i appen skal man have svaret "Ja" til om PartnerMedNiveau må sende en push notifikationer. Man modtager denne anmodning første gang man åbner appen og logger ind.

Man kan aktivere eller deaktivere push notifikationer inde i appen. For at gøre dette, skal man åbne "Indstillinger" og vælge punktet "Push notifikationer". Afhængig af ens nuværende instilling har man mulighederne "aktiver push notifikationer" eller "Deaktiver push notifikationer". Hvis man har succesfuldt deaktiveret eller aktiveret push notifikationer, modtager man en bekræftigelsesmeddelelse.

Tilbage til toppen

5.1.    Android operative system (Forskellige fabrikanter, f. eks. Samsung, HTC, Sony, LG)

Me Android, kan man også slå push notifikationer til og fra i system indstillingerne. For at gøre dette, skal man blot åbne "Indstillinger" ens din enheds hoved menu og derefter vælge punktet "Apps". Her finder man en oversigt af alle de apps der er installeret på ens enhed. Vælg PartnerMedNiveau appen. Man kan derefter enten aktivere eller deaktivere push notifikationer, ved at bruge tjekboksen "Vis notifikationer". Etiketterne kan variere en smule alt efter hvilken version af Android man benytter.

Tilbage til toppen

5.2.    iOS operativ system (f. eks., Apple iPhone og iPad)

Med iOS kan man også slå push notifikationer til og fra i ens system præferencer. For at gøre dette skal man blot åbne iOS "Indstillinger" appen og vælge "Notifikationer". I den efterfølgende menu finder man en oversigt af alle de apps der er installeret på ens enhed og der benytter push notifikationer. Vælg PartnerMedNiveau Appen. Man kan derefter deaktivere eller aktivere push notifikationer.

 

Tilbage til toppen

6.    Deling af personlig data

Hvis vi i henhold til udbydelsen af tjenesten overbringer data til andre medlemmer, er det udelukkende forbundet med det brugernavn man har valgt. Under ingen omstændigheder giver vi direkte kontakt informartioner til andre medlemmer (såsom ens navn, adresse, eller email adresse). Kontakter igennem PartnerMedNiveau sendes kun til ens interne indbakke, så man selv kan beslutte om man vil videregive ens kontakt informationer. Noget af den data man oplyser når laver man PartnerMedNiveau profil er altid synlig for andre registered brugere. Disse detaljer inkluderer alder, køn, højde, etnicitet, religiøst tilhørsforhold, jobbetegnelse, rygevaner og ønsker angående børn.

Personlig data sælges ikke og oplyses kun til tredje part hvis det er nødvendigt for at kunne yde den tilbudte tjeneste (f. eks. ved betalings forarbejdning ved gebyr påkrævede medlemskaber), eller hvis man har givet os tilladelse til dette formål, eller tilladelser er ordineret eller givet tilladelse til på basis af lovlige bestemmelser (f. eks. hvis vi skal overholde en anmodning fra statslig undersøgelse eller sikkerheds autoritet). En oversigt af tredje parter kan ses på vores offentlig index af procedurer.

Ydermere, Apollo Solutions Ltd., Informatics Park, La Tour Koenig, Pointe aux Sables, Mauritius ("Apollo Solutions") og Lionentry, Chevchenka 25, Liviv, Ukraine ("Lionentry") kontrollerer tilføjede billeder og tekster fra PartnerMedNiveaus medlemmer for ærlighed og redelighed, for at sikre en høj kvalitet af vores ydelser og for vores medlemmers sikkerhed. Da data sikkerheds love udenfor EU er generelt mindre strikse end i EU har Apollo og Lionentry underskrevet standard kontraktlige klausuler adopteret fra den Europæiske Kommision angående overførslen af personlig data til kontraktlige processorer i tredje lande, for at sikre at data beskyttelsen lever op til EU standarder. Sikkerheden af den personlige data er derfor komplet sikret.

Tilbage til toppen

7.    Gennemgang af personlig data

For at kunne beskytte vores brugere imod mennesker der misbruger PartnerMedNiveaus ydelser, analyserer vi aktivitet på platformen via forskellige automatiske overvågningssystemer og vores kundeservice yder tilfældige tjeks for at kontrollere kundernes
plausibilitet uden at være lovligt forpligtet til dette. Specifikke sekvenser af karakterer eller indlogning af forskellige medlemmer der viser sig at være fra samme computer kan føre til blokering grundet mistænksomme aktiviteter.

Ydermere, reserverer PartnerMedNiveau rettigheden at automatisk filtere beskeder. Meddelelser skrevet af vores kunder kontrolleres i forhold til en ord liste for deres kompabilitet med nuværende lovgivning og vores almindelige forretningsbetingelser. For eksempel, pornografisk og tydeligt stødende ord er automatisk korreleret med kundernes meddelelser. Ved brug af "Anti-scam skanning", beskytter vi vores medlemmer imod misbrugere.

I tilfælde af mistanke om misbrug af PartnerMedNiveaus ydelser opstår via disse kontrolleringer, er de lovlige konsekvenser for medlemskabet oplyst i de almindelige forretningsbetingelser. PartnerMedNiveau kan også blokere modtagelser of afsendelse af beskeder hvis det som resultat af undersøgelsen viser en høj sandsynlighed at den påvirkede besked er ulovlig og/eller er i brud med de almindelige forretningsbetingelser. I sådanne tilfælde er der ingen notifikation om afviste eller uleverede beskeder

Tilbage til toppen

8.    Informations rettigheder

Man har retten til at modtage information om den personlige data og indstillinger der er gemt i henhold til ens bruger konto og rettigheden til at få dette rettet eller slettet når som helst.
Vi vil påpege at din rettighed til sletning af data i henhold til lovlige opbevarings forpligtelser som vi skal følge, kan være begrænsede.

Ydermere, domstole, retshåndhævende myndigheder eller andre myndigheder lovligt udpegede, kan have en lovlig rettighed til at hente data eller anmode om information.
For information, rettelser eller sletnings anmodninger, bedes man kontakte os igennem den kontakt information opgivet i sektion 1, og oplyse ens navn, email adresse og brugernavn.
Man kan selvfølgelig også let selv se, ændre eller slette mange af disse detaljer selv via ens bruger konto.

Tilbage til toppen

9.    Data Beskyttelse

Fra det tidspunkt man påbegynder din registering, bliver al den data man sender til os transmitteret enkrypteret. Denne enkryptering beskytter den fortrollighed af data der udveksles imellem en og vores server. Dette hjælper, f. eks, til at forebygge opsnapning af data. Til enkryptering, bruger vi SSL (Secure Socket Layer). Dette er en anerkendt og bredt-benyttet teknologi.

Angående vores databaser, er alle tekniske foranstaltninger blevet taget i brug for at opbevare ens data i et sikkert miljø. Adgang til ens informationer er begrænset til få udvalgte ansatte og er kun bevilget i øjemed af kvailtetskontrol, for at gennemgå klager og for at forhindre misbrug. Alle vores ansatte er underlagt en aftale for at sikre data beskyttelse og er trænet til dette.

Tilbage til toppen

10.     Ret til tilbagekaldelse

Hver gang vi benytter data til et formål der kræver ens samtykke i medhør af lovpligtige regulationer, vil vi altid spørge om dette samtykke og optegne denne samtykke.
Man kan til enhver tid tilbagetrække det samtykke man har givet og/eller tilbagekalde fremtidig brug af ens data.

For at tilbagekalde ens samtykke eller for benytte sig af retten til tilbagekaldelse, er det tilstrækkeligt at sende en email angående dette til kontakt informationerne oplyst i sektion 1
Man skal dog huske at hvis man tilbagekalder brugen af specifik data kan man gøre det umuligt for PartnerMedNiveau at levere vores ydelser. Vi står selvfølgelig til rådighed hvis man skulle have spørgsmål.